שווה בדיקה: ככה תבחרו את הפרגולה החדשה שלכם

שווה בדיקה: ככה תבחרו את הפרגולה החדשה שלכם

נכתב ע"י Start Home


"פרגולה מתאימה - משדרגת את נראות הבית"

כל כך הרבה מתקיני פרגולות. כל כך הרבה סוגים. כל כך הרבה מחירים. כל כך הרבה עיצובים ושימושים. אז איך תכל'ס - עושים את זה? איך רוכשים פרגולה שתתאים לצורך שלנו?

 

 מה חשוב לכם בפרגולה?

בקצרה: בדקו אם חשוב לכם עיצוב, פרקטיות או שניהם בפרגולה.

יתכן שהפתרון הפרקטי חשוב לכם הרבה יותר מהפתרון העיצובי, ולהפך. לרוב מי שחשובה לו פרגולה פרקטית שתגן מפני השמש, הגשם ושאר מזיקים מעוניין בפתרון פשוט, ישר ולעניין. לעומת זאת מי שחושק בפתרון עיצובי מודרני שיתאים לבית שלו פחות יתעניין במרזבים של הפרגולה ויכולות הגנת השמש שלה, אלא רק ירצה עיצוב מודרני/קלאסי/וינטג'י כראות עיניו. אבל מה אם היינו אומרים לכם שאפשר לשלב? כן, ישנם פרגולות שיוכלו לענות על שני הצרכים יחדיו.

 

 האם תרצו מתקין פרגולות מקצועי או לנסות בעצמכם?

בקצרה: בדקו אם תרצו מתקין פרגולות מקצועי או להתקין בעצמכם.

נסו לכתוב בגוגל: "פרגולות". אתם תראו אלפי מתקינים שונים ומשונים שמאוד ישמחו להתאים לכם התקנה מקצועית, יותר או פחות. מומלץ לבחור בחברת פרגולות שמעסיקה מתקינים מקצועיים שכל מה שהם מתעסקים בו ביום יום - זה פרגולות. לא מומלץ לעבוד עם קבלנים למיניהם שמעסיקים עובדים חסרי ניסיון. אם אתם הנדימנים או הנדיוומנים, יש פרגולות המגיעות עם קיט להרכבה עצמית, מה שמאפשר בעזרת הוראות פשוטות ומובנות המגיעות עם דפי עזר וסרטונים - להרכיב את הפרגולה. זו יכולה להיות פעילות מהנה ומגבשת.

 rsz-1d81191-704bb891a5f94a6abab7807c3516b7da-mv2

כמה חשובה לכם עמידות הפרגולה?

בקצרה: בדקו אם תרצו פרגולה פשוטה או עם תקנים מחמירים ושיפורים.

כמובן שלכולנו חשובה עמידות הפרגולה. אבל לכל אחד ואחת מאיתנו יש סטנדרטים שונים. יתכן שפרגולת עץ פשוטה תתאים לכם. ויתכן שתרצו פרגולה עם אחריות לעשר שנים לפחות, בעלת שלד אלומיניום שאינו מחליד, וגג שעשוי מפוליקרבונט שאינו מצהיב או דוהה עם השנים. ובכלל, יתכן שתרצו חותמת איכות אירפואית כמו תקן CE המבטיח עמידות בכל תנאי מזג האוויר. אחרון חביב הוא האטימות נגד טיפות הגשם המפלסות את דרכם מבעד לפרגולות. 

 

בדקו האם נדרשות הכנות לפני התקנת הפרגולה?

בקצרה: בדקו האם הפרגולה החדשה שלכם מצריכה הכנות ותחזוקה.

ישנן פרגולות הדורשות הכנה מראש לפני התקנתם כמו התאמת המבנה להתקנה ושינוי תוכניות מסוימות לטובת ההתקנה. אבל לא ככה כול הפרגולות דורשות. ישנן פרגולות המאפשרות התקנה מותאמת למבנה בעזרת שינוי שיפוע הגג המגיע באופן מובנה או שינוי זווית הרגליים של הפרגולה. בונוס: פרגולות מסוימות אינן דורשות תחזוקה שוטפת למשל פרגולות משלד אלומיניום וגג העשוי פוליקרבונט.

 

בדקו האם תרצו פרגולה מעץ או אלומיניום?

בקצרה: בדקו האם תרצו לתחזק את הפרגולה או לא.

יתכן שזה עניין של נראות ויתכן שזה עניין של פרקטיקה. אבל יש "מלחמה" בין סוגי הפרגולות. פרגולת עץ נראית טבעית ויפה, אבל לא מתאימה לכל עונות השנה בעיקר בחורף כיוון שהיא חדירה למים לעומת פרגולת אלומיניום. פרגולת עץ מצריכה תחזוקה שוטפת כגון עץ מתקלף, צבע שדוהה ועוד. לעומת פרגולת אלומיניום שאינה מחלידה ואינה מצריכה תחזוקה שוטפת. פרגולת עץ יכולה להיות זולה לעיתים מפרגולת אלומיניום. אבל פרגולה היא מוצר שנשאר איתנו לאורך שנים - אם נחשב את עלויות התחזוקה השוטפת נגלה שעדיף לנו להשקיע בפרגולת אלומיניום. 

 

מה גודל הפרגולה שתרצו?

בקצרה: חשבו את הגובה, הרוחב והעומק של הפרגולה החדשה שלכם.

כדי לחשב מה גודל הפרגולה שתרצו אפשר להשתמש ב-3 פרמטרים מרכזיים. רוחב הפרגולה: בדקו מה הרוחב הגדול ביותר או הקטן ביותר שתרצו שתהיה לפרגולה. גובה הפרגולה: בדקו מה הגובה שאותו תרצו שתהיה לפרגולה. במידה ויש חלון או דלת - הפרגולה צריכה להיות מותקנת מעליהם ולא מתחתיהם. עומק הפרגולה: הכוונה היא למרחק מהקיר. לרוב המרחק יהיה 3 או 4 מטרים.

 

PatioCover_4_dimensions_260_305a_HEBREW-

 

טיפים אחרונים: 

- בדקו מראש מול ועדת הבנייה המקומית מה מותר ומה אסור.

- בדקו האם חומרי הפרגולה והאריזה ניתנים למחזור.

 

לאחר שתבצעו את הבדיקות שלכם,

מומלץ להיכנס לקטגוריית הפרגולות של סטארט הום ולבחור פרגולה מנצחת עבורכם.

ואם אתם זקוקים לייעוץ מקצועי, אישי ואיכותי - אתם תמיד מוזמנים לפנות אלינו.